Aquest matí hem mantingut una reunió amb Secretari d’Afers Socials i Famílies, el sr. Francesc Iglesies, per tractar diversos temes d’interès. El Secretari ha volgut centrar la reunió només en aspectes de centre de dia.

Us en resumim el contingut:
– El pagament pendent entre el 19 i el 30 de juny es farà el entre el 5 i 6 d’agost amb les mateixes condicions que els mesos immediatament anteriors. (si mireu les nòmines penjades els centres col·laboradors, veureu que hi ha errors, ja hem demanat aclariments al respecte)
– Pagament del sobrecost Covid-19: es pagarà al setembre amb efectes 1 de juliol. S’estan elaborant instruccions de com facturar-ho.
– Malgrat que en la darrera reunió se’ns havia dit que els usuaris de centre de dia no havien de copagar fins a nou avis (i aquest seria 1 d’agost o 1 de juliol), ara ens fan saber que el copagament comença amb data 1 de juliol i amb la proporció de l’assistència real. Quedem a l’espera de com cal comunicar-ho al servei de nòmines (centres col·laboradors) i d’instruccions de facturació (centres concertats).
– Sempre que un centre de dia, per motius de la pandèmia, hagi de suspendre el servei, les condicions de pagament seran les mateixes que els mesos que estaven tancats per l’estat d’alarma.
– A l’hora d’escriure aquest comunicat ni el Departament de Salut ni el PROCICAT ens ha comunicat si els centres de dia de les zones de l’àrea metropolitana que estan tancats des del 17 de juliol podran reprendre l’activitat. Malgrat això aquesta setmana vinent es publicarà el document de mesures i recomanacions per a la represa de l’activitat de centre de dia. En aquest document es planteja un increment de l’aforament per sobre del 50% i es permetran nous ingressos.