Us informem que ahir ACAD va mantenir una conversa telefònica amb el sr. Joan Ramon Ruiz Nogueras, director general de Prestacions Socials, per intentar entendre la raó dels endarreriments i saber terminis de pagament.

Segons ens informa el director general el motiu dels endarreriments és que no han arribat el fons Covid de l’estat. Aquests fons van directament al Departament d’Economia i Hisenda, ja que són fons per pagar despeses extraordinàries Covid de diferents departaments. Per aquest motiu no els és possible comprometre’s en un termini de pagament.

El sr. Ruiz Nogueras ens fa saber que per part de la seva direcció general els càlculs estan fets i estan pendents de rebre l’ordre de pagament per part del Departament d’Economia.

Com bé sabeu, ACAD, juntament amb ACES, CSSCC, La Confederació i UPIMIR hem presentat un escrit al Conseller Aragonès tot reclamant una solució. Seguirem doncs aquesta via per tal d’intentar accelerar els pagaments.

Per últim us recordem que ACAD discrepa amb el Departament de Treball, Afers Socials i Famílies en la forma de pagar dos conceptes en centres de dia col·laboradors no integrats en residència: pagament de les places de l’1 al 15 de setembre i sobrecost Covid entre el 16 de setembre i el 31 de desembre. Seguim en converses per arribar a un acord.

Naturalment, us seguirem informant tan bon punt tinguem novetats al respecte.