ACAD és l’Associació Catalana de Centres d’Atenció a la Dependència i representa més de 9.000 places de residències i serveis d’atenció a la dependència i és la primera de Catalunya en nombre de places de centre de dia i la segona en nombre de places de residència.

ACAD constata, segons dades dels associats, que arrel de la reobertura de centres de dia, s’ha incrementat el nombre de peticions d’ingrés fins a un 15%. Les famílies, empeses per la millora de les condicions de salut, han demanat informació per tal de poder apuntar les persones grans en centres de dia.

Cal recordar que encara queden moltes centres de dia integrats a residència per obrir.. Arrel del procés de vacunació entre el col·lectiu de persones més grans, els centres de dia poden tornar a obrir amb totes les garanties. Com hem remarcat des d’ACAD en moltes ocasions, els centres de dia són llocs segurs vers la COVID-19. Tot i això, encara resten moltes places de centres de dia per cobrir. En concret parlem del 30% de places buides arreu dels centres de Catalunya.

Des d’ACAD som conscients que la reobertura dels centres de dia és una necessitat social i que el fet que els usuaris dels centres no estiguin rebent l’estimulació (social, emocional, cognitiva, motriu…) està accelerant el seu deteriorament.

A ACAD continuem treballant per garantir el màxim benestar i salut dels nostres usuaris i usuàries.

Barcelona, 20 d’abril de 2021