Els darrers dies estem assistint a un seguit de declaracions i afirmacions per part dels responsables de les diferents administracions que arriben a ser contradictòries entre elles i generen un greu desconcert en el sector de les residències i l’atenció a la gent gran. Ens estem assabentant de moltes decisions mitjançant els mitjans de comunicació i demanem un consens entre els departaments de Salut, Drets Socials i les patronals del sector per evitar incerteses en el nostre funcionament diari.

Anuncis confusos sobre les quarantenes de contactes estrets afecten greument el funcionament de les residències. Propostes com aplicar quarantenes al personal de les residències que ha estat en contacte amb positius, tot i tenir la pauta completa,  i també als familiars que volen visitar els usuaris que finalment no s’hauran d’aplicar per què una altra administració considera el contrari.  O també la possibilitat que els residents puguin sortir al carrer, dinar amb familiars a les dates nadalenques o quedar-se a dormir fora de la residència poden dificultar el control i contenció de la pandèmia a les residències.

Des d’ACAD evidenciem una manca de criteri únic i la manca d’instruccions a seguir que aportin seguretat jurídica en les accions que hem de realitzar en el nostre dia a dia.

Tanmateix, oferim la nostra col·laboració de forma contínua amb les administracions per tal de consensuar i ajudar a prendre les millors decisions pel benestar de les persones usuàries de residències i el seu personal. I més, aquest consens és essencial en una època especialment complicada per l’alta incidència de la pandèmia en la societat.

Si voleu ampliar més informació, podeu contactar amb

Joan Gracia, President ACAD