L’oferta dels tractaments no farmacològics dirigits a persones amb deteriorament cognitiu i/o demència s’ha diversificat en els darrers anys. Tot i que l’estimulació cognitiva és un tractament molt efectiu i ajuda a endarrerir el procés de pèrdua, és important tenir en compte els gustos, preferències i la trajectòria de vida de la persona.

El cinema és una activitat molt significativa per a moltes persones, així doncs, per què no la podem utilitzar en les nostres dinàmiques i propostes de tractaments d’estimulació cognitiva?

Us proposem, una sessió formativa sota el títol: Cinema i estimulació cognitiva: una nova forma d’intervenció significativa

QUAN: Dimarts 20 de juny de 9:30 a 13:30.
ON: Aula Virtual
PREU: Gratuït per a socis d’ACAD (60 € no socis)
Segui aquest ENLLAÇ per formalitzar la inscripció.

OBJECTIUS:

• Entendre el funcionament de l’estimulació cognitiva i la reminiscència.
  • Aprendre a fer servir el cinema com a eina d’estimulació cognitiva en molts sentits.
  • Aprendre a construir, planificar i dur a terme una sessió d’estimulació cognitiva a través del cinema.

CONTINGUTS:

• Estimulació cognitiva alternativa a través del cinema.
  • Aprendre a utilitzar l’eina amb el material del curs i escollir el perfil neurocognitiu adient per treure’n més profit.
  • Personalitzar i adaptar l’eina per tal d’arribar a les persones
  • Aprendre a planificar i estructurar una sessió d’estimulació cognitiva amb aquesta eina per tal de treure’n el màxim partit.
  • Treballar aspectes cognitius complementaris amb aquesta eina com la teràpia de reminiscència o el treball emocional.

BENEFICIS:

• Aprendre una tècnica alternativa, dinàmica i original d’estimular el cervell de persones amb demència.
  • Poder conèixer una manera diferent i innovadora de treballar que no sigui el material clàssic (quaderns d’estimulació cognitiva, fitxes)

Conèixer l’efecte del cinema en el cervell i com es pot convertir en una eina d’estimulació cognitiva.