La segona ronda de vacunacions a les residències ja s’ha iniciat. Des d’ACAD, Associació de Centres d’Atenció a la Dependència de Catalunya, valorem de manera positiva aquesta administració de la segona dosi pels usuaris i personal de les residències. La responsable de Qualitat d’ACAD, Raquel Torres destaca la implicació de tot el personal dels centres per agilitzar el procés de vacunació: “Creiem que els professionals de la infermeria dels nostres centres podrien haver col·laborat amb la vacunació de forma efectiva si s’hagués demanat. Nosaltres estem a disposició del Departament de Salut per tal de poder ajudar en tot aquest procés”. També constatem des d’ACAD que les vacunes no estan causant cap efecte secundari a curt termini.

Tornem a demanar que es vacunin els usuaris i personal dels centres de dia i també el personal d’atenció domiciliària

El president d’ACAD Joan Gràcia, considera que també cal incloure en aquesta primera ronda de vacunacions al personal i usuaris dels Centres de Dia, ja que són també col·lectius inclús de major risc que els de les residències pel fet d’haver-hi més desplaçaments i contactes entre usuaris, personals i familiars. Per tal de seguir amb la seva activitat, ACAD assegura una vacunació efectiva als centres de dia és la millor eina de prevenció per a tothom. A més, ACAD destaca de la importància que juguen els centres de dia en la salut de les persones usuàries.

A més, afegim a la urgència de vacunació al personal d’atenció domiciliària, que també es troba exposat i en contacte amb persones de risc.

No abaixar la guàrdia fins que la immunitat sigui contrastada

La responsable de Qualitat d’ACAD, Raquel Torres, torna a remarcar que tot i l’inici del procés de vacunació a residències, no es pot abaixar la guàrdia en les mesures de protecció vers la Covid-19. Torres insisteix en mantenir totes les mesures de precaució: “El rentat de mans, l’ús de la mascareta i la distància social són eines fonamentals per mantenir a ratlla el virus. Si a això li sumem la mesura de medicina preventiva que comporta la vacuna, podem afirmar que la malaltia es pot controlar”. A més, Torres proposa crear un registre de persones inmunitzades, “ja que ara no sabem si hi ha personal i usuaris que s’haurien de confinar o no en cas d’un brot”

Sobre ACAD

ACAD, que representa més de 9.000 places de residències i serveis d’atenció a la dependència, continuem treballant per garantir el màxim benestar i salut dels nostres usuaris i usuàries.

Barcelona, 19 de gener de 2021