A les darreres reunions mantingudes amb els responsables de Drets Socials, se’ns ha advertit de la possibilitat que el Govern elimini els ajuts a residències i centres de dia per fer front al sobre cost COVID. Fins a dia d’avui, les residències i centres de dia estan duent a terme procediments estrictes de control de la transmissió de la COVID-19 a persones usuàries, famílies i treballadors. La situació actual del virus no ens permet aixecar aquestes mesures i hem de seguir amb les restriccions i controls que seguíem fins ara.

Mentre els centres de dia i residències fem front a despeses extraordinàries derivades d’haver d’implementar mesures per frenar la COVID-19, ACAD considera que ha d’existir la compensació per poder sufragar-les. Si aquestes compensacions o ajudes desapareixen, l’aplicació de mesures antiCovid s’haurien de fer front amb diners d’altres partides.

Tanmateix, ACAD recorda que només es compensen les places públiques i recordem que s’hauria d’exigir la seva aplicació al 100% de les places de residències i centres de dia.

Des d’ACAD esperem que el Departament de Drets Socials no prengui aquesta decisió i continuï apostant pel benestar dels residents i de les persones usuàries de centres de dia i residències, ja que sense el suport de l’Administració, el possible aixecament d’aquestes compensacions podria suposar un agreujant per la situació de moltes residències.

Si voleu ampliar més informació, podeu contactar amb Joan Gracia, President ACAD

Barcelona, 24 de novembre de 2021