La Direcció general de Prestacions Socials, davant de dubtes concrets plantejats a la reunió del passat 7 d’octubre, ens fa arribar els següent comentaris:

1. Ampliació del termini de presentació de sol·licituds:  S’ha confirmat que el termini s’allarga fins el 3 de novembre a les 15h.  Avui s’ha publicat al DOGC la RESOLUCIÓ TSF/2487/2020, de 6 d’octubre, per la qual s’amplia el termini de presentació de sol·licituds d’ajut directe que preveu la Resolució TSF/2193/2020, de 9 de setembre, per la qual s’aprova la convocatòria d’ajut directe en favor de les persones treballadores dels centres proveïdors de serveis socials de caràcter residencial amb finançament totalment o parcialment públic, prevista a la disposició addicional segona del Decret llei 24/2020, de 16 de juny, de mesures extraordinàries en matèria de personal.  També s’ha publicat al web del departament i al tràmit de la prestació.

1. Les persones comunitàries no es poden treure l’idCat mòbil per internet, atès que no disposen de targeta d’identificació de persona estrangera TIE que inclou la data de vigència del document, informació necessària per a obtenir l’idCat mòbil per internet.  Es confirma aquesta circumstància.  Aquestes persones han de sol·licitar l’idCat mòbil presencialment.  Adjuntem un enllaç per a més informació pàgina de gencat.  Aquest és l’enllaç de les oficines presencials on obtenir l’idCat mòbil:https://web.gencat.cat/ca/tramits/que-cal-fer-si/Vull-identificar-me-digitalment/idcat-mobil/oficines-presencials/

1. Hi ha queixes de persones que tot i tenir la targeta TIE vigent, i haver demanat l’idCat mòbil, quan el fan servir no funciona correctament i no poden demanar l’ajut. Hem comprovat que en alguns casos reportats com a incidències d’aquest tipus, mitjançant la bústia de consultes, en realitat el problema ha estat ocasionat per la signatura electrònica del certificat.  Per contestar de manera precisa caldria tenir informació més detallada de l’error o errors.