Com ja us vàrem informar, Drets Socials ha publicat les bases per a les convocatòries de subvencions en l’àmbit de l’atenció social finançades amb els fons Next Generation EU.

Al mateix temps, des del Departament s’oferiran un seguit de webinars per informar sobre aquests ajuts. Aquells que hi estigueu interessats, seguiu aquest ENLLAÇ per formalitzar-ne la inscripció.

Us relacionem les diferents actuacions subvencionables:

1. Ajuts a inversions per a nous centres residencials i d’atenció diürna i remodelació de centres existents: inversions per a la construcció i la rehabilitació de centres.
  2. Ajuts a projectes de tecnologia al servei de l’atenció i la cura de les persones: actuacions que utilitzin la tecnologia per aportar solucions a les persones en situació de dependència, discapacitat o problemàtica social derivada de malaltia mental. I també, iniciatives que facilitin la participació del voluntariat.
  3. Ajuts a projectes tecnològics que contribueixin a la millora i transformació dels models de gestió dels serveis socials: construcció, millora o actualització del programari dels sistemes d’informació necessaris per a l’acció d’intervenció social i altres actuacions que siguin necessàries per a la implantació d’aquestes actuacions en l’àmbit de la transformació digital de l’atenció social de les cures.
  4. Ajuts a projectes d’innovació en serveis socials: actuacions pilot que promoguin models d’atenció innovadors en l’àmbit dels serveis socials, mitjançant iniciatives pioneres que es puguin aplicar en el conjunt del sistema i que impulsin reflexions i resultats per al conjunt de la societat amb la implicació de les administracions.
  5. Ajuts a projectes de modernització i transformació ecològica i digital de les infraestructures residencials per a infants i adolescents tutelats i ex tutelats: realització d’obres i adquisició d’equipament i maquinari per a la modernització i la transformació ecològica i digital de les infraestructures residencials per a infants i adolescents tutelats i ex tutelats.

Ajuts a projectes de transició energètica i mediambiental a les instal·lacions juvenils: actuacions de transformació ecològica de les instal·lacions destinades a allotjar infants, adolescents i joves.