En primer lloc volem manifestar que ACAD ha tingut, té i sempre tindrà la voluntat d’estar present a qualsevol taula de negociació per aconseguir les millores que són justes per als treballadors i treballadores i per als centres d’atenció a la dependència.

Dit això, des d’ACAD volem explicar-vos l’evolució de la negociació d’aquest possible Conveni Col·lectiu Català fins al dia d’avui:

Al mes de gener d’aquest any, en dues ocasions, ACRA reuneix a totes les patronals del sector, excepte a ACAD, per informar-los que té tancada la negociació, tant amb sindicats com amb el Departament de Treball, Afers Socials i Famílies, per a la signatura del Conveni Col·lectiu Català amb les condicions ja esmentades en altres comunicats. També us hem informat amb anterioritat que, des del punt de vista d’ACAD, les condicions pactades no són favorables per al sector en general i no té en compte la diversitat de residències i centres de dia que hi ha a Catalunya.

Amb data 23 de febrer hi ha una nova convocatòria d’ACRA que té per objectiu la constitució de la Mesa Negociadora del primer Conveni Col·lectiu Autonòmic de Catalunya del sector de l’atenció a la gent gran (GERCAT). Arribats a aquest punt ACAD demana formalment ser-hi present, ja que, com a segona patronal de Catalunya en nombre de residències i primera en nombres de centres de dia autònoms, tenim representativitat suficient per formar part de la Mesa que es pretén constituir. És davant aquesta comunicació que per primer cop ACAD és convidada a la reunion de constitució de la mesa negociadora.

Un cop acabada la reunió, les raons per les quals ACAD no s’incorpora a la Mesa Negociadora són dues:

1. Manca de l’informe previ FAVORABLE per part de la Comissió Paritària del VII Convenio Marco Estatal.
  2. No se li ha reconegut a ACAD la representativitat que li correspon.

Naturalment, i com no podia ser d’altra manera, amb data 2 de març, ACAD comunica a l’autoritat laboral competent la impugnació de la constitució de la Mesa Negociadora al·legant principalment aquests dos motius.

Us mantindrem puntualment informats de l’evolució tant de la negociació del possible Conveni com de la mateixa impugnació.