Segons la normativa europea*, els operadors d’una empresa alimentària han de dissenyar, aplicar i mantenir autocontrols basats en el sistema d’anàlisi de perills i punts de control crític (APPCC) per garantir la seguretat dels aliments elaborats.

La majoria de les residències geriàtriques i centres de dia poden acollir-se a sistemes de flexibilització dels autocontrols, simplificació de prerequisits i guies de pràctiques correctes d’higiene.

En aquesta sessió informativa us volem informar de quins són els criteris de simplificació que s’apliquen als autocontrols i quins són els instruments que podem utilitzar per a cadascun d’ells.

QUAN: Divendres 1 d’abril de 10 a 11h
ON: En línia
PREU: Gratuït per a socis d’ACAD. (20 € no socis)
INSCRIPCIONS

Estructurarem la sessió informativa en dos blocs, un teòric i un de preguntes i dubtes que ens pugueu plantejar, del vostre dia a dia.

Bloc teòric (30-40 minuts)

• Quins són els punts de control crític durant l’elaboració i servei de menjar en les nostres cuines?
  • Com s’ha de realitzar el control perquè sigui efectiu?
  • Quins criteris de simplificació podem aplicar?
  • Quines alternatives d’instruments de mesura tenim per a realitzar el control?

Bloc preguntes i/o dubtes. (20-30 minuts)

Docent: Sergi Rovira
Diplomat en Nutrició Humana i Dietètica per la Universitat de Barcelona amb més de 15 anys d’experiència com a consultor i formador en les àrees relacionades amb la Seguretat alimentària i la Dietètica i Nutrició. Soci de BIUFOOD, entitat especialitzada en consultoria alimentaria i activitats de promoció de la salut.

*El Reglament (CE) Núm. 852/2004 del Parlament Europeu