Compartim amb vosaltres el contingut de la reunió de treball que vàrem mantenir divendres amb el Secretari d’Afers Socials i Famílies i la directora general de l’Autonomia Personal i la Discapacitat. Aquesta reunió forma part d’un seguit de trobades setmanals que ACAD manté amb ambdós Departaments per a coordinar la reobertura dels centres de dia.

Ara com ara, el propòsit del DTASF és:

• Fase 1: Aquells centres que no ho estan fent, començar a donar servei, prioritzant a casos urgents i gran dependència. El servei es farà al domicili de l’usuari prestat pel personal del centre de dia.
  • Fase 2: Preferentment se seguirà fent servei domiciliari. Es podria atendre presencialment al centre de dia d’un amb un i amb cita prèvia.
  • Fase 3: reobertura dels centres de dia amb usuaris. Es planteja un aforament inicial del 50% que s’aniria incrementant progressivament. Cal determinar el criteri de priorització d’usuaris i l’alternança dels mateixos (dies alterns, setmanes alternes…)
  • Els nous ingressos es posposen més enllà de la fase 3 (mentrestant continuarà el finançament de les places públiques)
  • La reobertura dels centres de dia amb usuaris es planteja únicament per a centres de dia amb espai propi.

Des d’ACAD estem demanant:

• Que la reobertura dels centres de dia es faci amb tot el personal i usuaris amb analítica PCR negativa.
  • Que es garanteixi el subministrament d’EPI.
  • Un estudi del sobre cost que suposa pels centres de dia donar atenció amb fase Covid i que el Departament es comprometi a assumir aquest sobre cost. Cal recordar que el mòdul de centre de dia és ja insuficient sense aquest sobre cost.
  • Coordinació establerta amb Salut.
  • Donat que els condicionants del DTASF són els mateixos per a les places públiques que per a les privades, mentre estiguin prohibits els nous ingressos la plaça privada la pagui el Departament a preu de plaça pública (col·laboradora o concertada).

Us anirem informant de l’evolució de les trobades.

Ben Cordialment,
ASSOCIACIÓ ACAD