Aquest matí hem mantingut una reunió per esclarir dubtes sobre els pagaments ordinaris i extraordinaris pendents en la que per part del Departament hi han assistit:

Francesc Iglesies, secretari d’Afers Socials i Famílies
Joan Ramón Ruiz, director general de Prestacions Socials
Aina Plaza, directora general de l’Autonomia Personal i la Discapacitat
Helena Miralles, subdirectora general de Gestió de Recursos
Carme Marí, subdirectora general de Gestió de Prestacions
 
Us en resumim els punts més destacats:

En primer lloc el secretari ha manifestat la dificultat que estan tenint per pagar els compromisos adquirits, ja que estem vivint una situació que no s’havia viscut des de la restauració de la Generalitat i que tal de donar garantia jurídica a tothom (centres, usuaris i la mateixa Generalitat) ha sigut necessari modificar els Decrets Llei 19/2020 i 29/2020 amb la publicació d’un nou Decret Llei 35/2020 que trobareu al peu d’aquest comunicat.

Sempre que una plaça, sigui de centre de dia o de residència, quedi buida per decisió governativa el Departament se’n farà càrrec.

Per concretar amb les dates de pagaments:

  • A finals d’octubre es pagarà la nòmina ordinària de setembre dels centres col·laboradors en base al què hagin comunicat a la web com a data de reinici de l’activitat.
  • Les primeres setmanes de novembre es pagarà als centres de dia les places buides col·laboradores i PEV corresponents a juliol, agost i setembre. Es pagarà el 100% de la plaça segons les persones donades d’alta amb data 15 de març (en el moment de suspensió de la web de nòmines).
  • A finals de novembre es pagaran als centres residencials les places buides i reservades de juliol, agost i setembre i sobrecost Covid.

Pel que fa al concepte de sobrecost Covid es paga per plaça ocupada (col·laboradora o PEV), és a dir, per als centres residencials el cobraran des de l’1 de juliol i els centres de dia el cobraran a partir del 16 de setembre (no s’ha especificat si es pagarà proporcionalment) i per plaça ocupada, aquella que aparegui a la nòmina del mes corresponent.

Si amb la represa del servei de centre de dia hi ha algun usuari que no vol reincorporar-se al servei, cal donar-lo de baixa per tal que la plaça sigui ocupada per algú que rebi efectivament el servei.

Els centres de dia integrats que no poden reiniciar el servei, no han de donar d’alta els usuaris a la web i seguiran cobrant la plaça buida, ja que és un tancament per ordre governativa. Ens fan saber que hi ha una qüestió no resolta per als centres col·laboradors, ja que aquests només se’ls pot pagar si hi ha un DP. Per tant, en el cas que un usuari de centre de dia integrat canvia de servei no veuen la manera de poder seguir pagant-lo.

Les limitacions en l’ocupació de places de centre de dia, ja sigui perquè l’aforament queda limitat per complir amb les mesures de distanciament establertes, sigui per quarantena de grup bombolla o per tancament del centre de dia temporalment per brot, s’ha de comunicar al correu electrònic de la bústia de nòmines.

Les residències vermelles i taronges que no poden fer ingressos, se’ls pagaran les places buides, ja que és una prohibició governativa, pel que fa a les residències verdes, un cop poden fer ingressos les places buides se’ls pagarà tal com es feia normalment.

A l’espera de la nova instrucció de pagament (la Instrucció 27 que substituirà la 26) se’ns emplaça a una nova reunió tècnica per concretar temes de facturació. ACAD ha sol·licitat també una reunió tècnica sanitària, amb Salut Pública i Atenció Primària per afrontar el tema pendent de protocols Covid per a centres de dia.

DECRET LLEI 35/2020