Com ja es va anunciar, el passat 11 de novembre vàrem celebrar la trobada de socis d’ACAD 2022.

Després de tot aquest temps en el que no ha estat possible trobar-nos presencialment, vam poder gaudir d’una exitosa jornada, amb la presencia de molts de vosaltres i que ha estat un molt bon punt de trobada per posar en comú el present, el futur i les preocupacions a les que hem de fer front.

En primer lloc ACAD va estossar les raons per les que va ser necessari acceptar l’acord de l’augment de tarifes 2022, complicat d’entendre donada la situació inflacionista actual. Es va transmetre també el compromís d’ACAD d’exigir al Departament la creació del grup de treball de tarifes 2023 i que aquestes recullin la realitat econòmica actual.

Tot seguit es va recollir el neguit dels associats envers la dificultat de garantir la cobertura de professionals requerida en els centres i serveis d’atenció a la dependència.

Una preocupació generalitzada és també l’imminent augment de salaris, que no ha anat acompanyada d’un augment de tarifes que el faci possible sense malmetre la viabilitat dels centres.

Un altre dels temes que més inquieta als propietaris i directors de centres de dia i residències és el tràmit d’acreditació de centres. Tant la impossibilitat de complir amb les condicions materials, com l’endarreriment per part del Comitè d’Acreditacions en resoldre els expedients de sol·licitud i la incertesa respecte a la futura provisió de places.

Altres temes que neguitegen el sector són:

• El context del marc actual, generador d’incertesa, principalment econòmica.
  • La inflació.
  • La dualitat del conveni estatal i Gercat.

D’altra banda, ACAD va presentar els resultats provisionals de l’estudi d’acompliment de condicions materials per a l’acreditació de centres. Una de les primeres conclusions és que la seva aplicació posa en risc la pèrdua de fins l’11% de les places actuals dels centres en funcionament.