Davant les contínues consultes i peticions que ACAD va manifestar al DTASiF, sobre la greu situació que estan patint molts centres col·laboradors, a causa dels impagament als centres, la subdirectora general de Gestió de Prestacions ens comunica que:

1. Sobre l’estudi que ACAD va presentar al seu Departament sobre l’aplicació del sobrecost Covid en centres de dia col·laboradors, on es va concloure que s’estava aplicant amb un criteri diferent en els centres de dia concertats. El DTASiF ha acordat un nou criteri de càlcul del sobrecost COVID que aplicarà, a partir de gener de 2021, tant a centres de dia concertats com a centres de dia col·laboradors: es pagarà 60 € per usuari per qualsevol tipus de jornada, sempre que la intensitat sigui de 21, 26 o 30 dies.  Per intensitats inferiors a 21 dies el pagament serà proporcional a l’assistència. El Departament reconeix la nostra petició, que un usuari representa el mateix sobrecost assisteixi les hores que sigui al centre de dia.  El motiu és que l’assistència de 21 dies és la més habitual.

2. Respecte la data de pagament de les places buides en centres de dia col·laboradors integrats en residències, que resten sense pagar des del 17 de setembre fins el 31 de desembre, el Departament comunica que ja tenen preparat el pagament i que no l’han pogut efectuar per ajustos pressupostaris, que esperen solucionar aviat.

3. Respecte al pagament de les places de centre de dia col·laborador de l’1 al 15 de setembre on, en comptes de pagar-se amb l’ocupació prèvia al tancament dels centres el 15 de març, es va pagar amb un criteri diferent i per tant estava pendent de regularització, el Departament ens comunica que s’està treballant aquesta regularització, per als centres de dia col·laboradors no integrats en residències.  Tan bon punt resolguin els problemes pressupostaris es durà a terme el pagament.  Pel que fa als centres de dia integrats en residències, quedaran regularitzats amb el pagament de les places buides des del 17 de setembre.

4. Pel que fa al pagament del cost addicional i places reservades de gener de residències col·laboradores.  El Departament ens comunica que els pagaments estan afectats pels ajustos pressupostaris indicats al punt 2, i s’abonaran de forma immediata quan se solucionin. Els sobrecostos es pagaran amb el nou criteri de càlcul indicat al punt 1.

5. Un altre dels temes que contínuament reclamàvem des d’ACAD, era que els pagaments que rebem des del Departament, quan no són nòmines ordinàries no els podíem identificar correctament. A aquesta petició, el Departament ens respon que la seva intenció és, aprofitant el càlcul dels sobrecostos d’acord amb el nou criteri, adjuntar el detall per usuari per facilitar la seva comprovació.

Des d’ACAD, continuem insistint en conèixer les dates concretes de pagament.

Us mantindrem informats de qualsevol novetat.