Ahir es va publicar al DOGC el DECRET LLEI 29/2020, de 28 de juliol, pel qual s’adopten mesures pressupostàries en relació amb el desplegament de les actuacions d’atenció social, ordenació i reforç de determinats serveis socials de caràcter residencial i d’atenció diürna que preveu el Pla de contingència per a residències, per fer front als brots de la pandèmia generada per la COVID-19.

Aquest decret preveu, entre d’altres mesures:

Un pagament extraordinari des de l’1 de juliol i mentre duri la situació d’emergència derivada de la COVID-19 de 196,30 euros usuari/mes per al servei residencial de la modalitat de gestió delegada, concertats, col·laboradors.

Per a la mateixa tipologia de places de centre de dia, i per al mateix període, el pagament extraordinari serà de 60 euros usuari/mes.

També estableix que les residències han de disposar d’una reserva de places lliures, acordades amb els Departaments de Treball, Afers Socials i Famílies i Salut. Mentre aquestes places romanguin buides, percebran el 85% del preu mitjà ponderat de la Cartera de serveis socials, amb data efecte 1 de setembre i mentre duri la situació d’emergència derivada de la COVID-19.

Una altra mesura que preveu és que, de forma extraordinària i transitòria, mentre duri la situació de crisi sanitària provocada per la COVID-19, el servei d’estada, les activitats de dinamització sociocultural, les activitats de lleure i la manutenció pròpies dels serveis d’acolliment diürn, poden prestar-se en espais alternatius o equipaments comunitaris adequats.

DECRET LLEI 29/2020, de 28 de juliol