La recent creació del grau III+ de dependència extrema està generant consultes entre les entitats associades que presten serveis d’ajuda a domicili, especialment en relació amb la modalitat de contractació, les intensitats, la justificació econòmica, les hospitalitzacions i la continuïtat dels serveis.
Atès que es tracta d’una prestació de nova implantació, des d’ACAD hem creat un document explicatiu que diferencia els aspectes ja regulats dels que encara requereixen una concreció operativa per part del Departament de Drets Socials i Inclusió.
Des d’ACAD considerem necessari que el Departament de Drets Socials i Inclusió publiqui una instrucció operativa que unifiqui els criteris d’aplicació de la PEVSAD de grau III+, especialment en relació a:
– Hospitalitzacions. – Festius i absències. – Serveis prestats fora del domicili. – Contractes de preu mensual tancat. – Justificació de les intensitats. – Facturació i endossaments. – Continuïtat i reserva dels equips professionals. – Coordinació entre els serveis socials i sanitaris.