Compartim amb vosaltres l’escrit que diferents associacions i patronals del sector hem adreçat al Conseller de Treball, Afers Socials i Famílies, Honorable Sr. Chakir El Homrani Lesfar, per reclamar que es desbloquegi el pagament de les places buides de residència i les places de centre de dia, des del 19 de juny, així com que es consideri algun tipus de compensació per les places privades buides per la prohibició del Departament de Salut de fer nous ingressos.

Us avancem que avui a les 10h, a petició d’ACAD, el Secretari d’Afers Socials i Famílies ens ha convocat a una reunió, per tractar entre d’altres aquests temes.

ESCRIT AL CONSELLER

Concretament, li hem demanat resposta a:

1.  Pagament de les places concertades, col·laboradores i PEV a partir del 19 de juny
2.  Fins a quan es paguen les places buides de residència i centre de dia
3.  Els usuaris de centre de dia han de copagar?, Encara que no estiguin gaudint del 100% de la seva plaça? Des de quina data?
4.  Les places residencials que el Departament de Salut està fent reservar per aïllament de casos, quan es començaran a pagar? Quin serà el seu preu?
5.  Davant les situacions de rebrots que fa tornar enrere les fases de desconfinament (tancant centres de dia, prohibint nous ingressos a residències) cal que el Departament es faci càrrec de les places privades en centres col·laboradors, concertats i acreditats.
6.   Els centres de dia necessiten un referent de Salut i un protocol d’actuació davant un cas sospitós i/o confirmat de Covid-19.
7.   Els centres de dia necessiten un referent de Serveis Socials.
8.  En publicar-se al DOGC qualsevol RESOLUCIÓ de mesures especials els hem de demanar que de forma expressa es mencionin els serveis socials, tenint en compte tant les residències com els centres de dia. (no s’ha fet en la darrera RESOLUCIÓ)
9.  Cal desenvolupar unes instruccions definitives per tal que tot servei social sàpiga com actuar i què se li pagarà davant un rebrot en la seva àrea geogràfica que li limiti la seva operativa habitual.