Avui hem assistit a la signatura d’un préstec del Banc Europeu d’Inversions (BEI) i l’Institut Català de Finances (ICF) de 50 milions d’euros destinat a impulsar infraestructures socials a tot Catalunya.
Aquests 50 M€ signats avui completen un préstec total de 150 milions d’euros. El primer tram de 100 milions es va signar el maig de 2025 i va estar operatiu per a empreses i entitats a partir d’octubre de 2025.
Ambdues línies de crèdit estan destinades a finançar la construcció, adquisició i rehabilitació de residències, centres de dia i habitatges assistits per a gent gran i persones amb discapacitat.
Es calcula que aquest acord permetrà crear aproximadament 7.500 places assistencials noves arreu del territori.
Us recordem que els préstecs ICF Equipaments Socials inclouen una bonificació del 2% en el tipus d’interès, a càrrec del Departament de Drets Socials i Inclusió, a través d’un fons social de 15 milions.