Tanquem la temporada de difussió del bon fer del sector presentant-vos el decàleg de bones pràctiques del Centre de dia Cuidem la Memòria.
Us animem a fer-ne difusió i seguiment, compartint-les i fent “m’agrada”. Aquí teniu l’enllaç a la publicació.
Animeu-vos a contactar amb nosaltres a acad@associacioacad.cat o per Whatsapp al 691.394.898 i ens feu arribar les vostres bones pràctiques per donar a conèixer a l’opinió pública el bon fer del sector. Poden ser pràctiques d’atenció als usuaris, de gestió, d’eficiència energètica, …
Seguiu-nos a Instagram si voleu estar al corrent de tot! (@acadassociacio)
“Cuidem la Memòria som un centre de dia especialitzat a tractar amb persones amb Alzheimer i altres demències.
Sovint ens trobem amb dificultats de comunicació, i per això tenim compartit amb tot l’equip un decàleg de bones pràctiques en la relació i la interacció diària amb els nostres usuaris:
Contacte real: Mira als ulls per establir una connexió emocional i reduir la confusió i l’aïllament.
Amb un somriure: Un somriure transmet calidesa i comprensió, ajudant a reduir l’ansietat i l’estrès.
Escolta activa: Escolta amb atenció i paciència per comprendre les necessitats i desitjos de la persona amb Alzheimer, mostrant empatia i suport emocional.
Respectem el seu ritme: Permet que l’afectat faci les coses al seu ritme per evitar pressió, confusió i ansietat, fomentant la seva participació i autoestima.
Adaptem les activitats als seus gustos: Ens centrem en les necessitats i preferències de cada individu, proporcionant una atenció personalitzada i significativa.
Ens centrem en el que encara poden fer: Potenciem les capacitats preservades per mantenir l’autonomia, la qualitat de vida i la dignitat de la persona.
Si estan inquiets, proposem canvi: Modifiquem l’entorn o canviem d’activitat, tema o espai per reorientar l’atenció cap a un estímul motivador.
Busquem gaudir el moment: Ens enfoquem en el procés de l’activitat i no en el resultat final, fent-la significativa per la persona.”