Ahir vàrem assistir convidats a les X Jornades ACES: Recursos Humans en l’àmbit de la sanitat privada. Com afrontem els reptes actuals? Del present al futur.

Han participat en la jornada, entre d’altres, responsables de les àrees sanitàries dels sindicats, tant CCOO, Sr. Josep Maria Yagüe, com UGT, Sr. Juan Cobacho, així com Enric Vinaixa, secretari de Treball del Departament d’Empresa i Treball i la Dra. Montse Gea, directora general de la Direcció de Professions de la Salut del Departament de Salut.

A la jornada s’ha tractat el tema, comú amb el nostre sector, de la dificultat de trobar personal sanitari i la problemàtica de fuga de talent, tant cap a la sanitat pública com cap a altres àmbits i països i s’ha evidenciat que el sector social queda per darrere del sector sanitari i dins d’aquell, com també passa amb el sector salut, les entitats de titularitat pública manlleven treballadors de les entitats privades.

Altres temes tractats han estat: el dret a la desconnexió digital: riscos, descripció normativa i reaccions de la negociació col·lectiva, gestió de la igualtat i de l’assetjament en les organitzacions empresarials, digitalització i treball 4.0 com a resposta a la manca de professionals i la negociació col·lectiva.